Powiększanie biustu własnym tłuszczem. Korzyści metody przeszczepu własnego tłuszczu w rekonstrukcji piersi.

2016-02-11 13:31:31 ·

Przeszczep tkanki tłuszczowej celem rekonstrukcji piersi nie zwiększa ryzyka nawrotu raka piersi, potwierdzają najnowsze badania.

Kobiety poddawane chirurgii plastycznej piersi metodą przeszczepu własnego tłuszczu, w celu optymalizacji wyników, nie są narażone na podwyższone ryzyko nawrotu lub nowych przypadków raka piersi, wg najnowszego badania przedstawionego w lutowym numerze Amerykańskiego Towarzystwa Chirurgów Plastycznych (ASP).

Do sporządzenia raportu naukowcy wykorzystali bazę danych chirurgów plastycznych, przeanalizowali ponad 1000 przypadków częściowej lub całkowitej mastektomii, po której zrekonstruowano pierś z zastosowaniem autogennego przeszczepu tłuszczu. Wskaźniki nawrotu lub nowych przypadków raka piersi zostały następnie porównane z podobną grupą kobiet, które przeszły mastektomię i zrekonstruowały piersi bez wykorzystania metody własnego tłuszczu.

Dla kobiet, które przeszły mastektomię w przypadku nowotworu, ogólny wskaźnik nawrotów był podobny do rekonstrukcji z lub bez przeszczepu własnego tłuszczu. Stopa lokoregionalnego nawrotu (w piersi i okolic) nie różniła się istotnie między grupami: 1,3 procent dla kobiet, które poddały się zabiegowi przeszczepu własnego tłuszczu, w porównaniu z 2,4 procent kobiet, które wybrały inną metodę rekonstrukcji. Wskaźniki układowego nawrotu raka były podobne także: 2,4 procent techniką lipofilling, w porównaniu z 3,6 proc bez przeszczepu tłuszczu.

Wyniki nie wykazały wzrostu ryzyka lokoregionalnego lub układowego nawrotu u kobiet z rakiem piersi, które przeszły rekonstrukcję piersi własnym tłuszczem. W badaniu stwierdza się również, że nie ma dowodów, aby przeszczep komórek tłuszczu wpłynął na ryzyko wystąpienia pierwotnego raka piersi dla coraz większej liczby kobiet wysokiego ryzyka poddawanych "prewencyjnej" mastektomii.

Rezultat. Wybór metody rekonstrukcji przeszczepu własnego tłuszczu nie wiąże się z podwyższonym ryzykiem wystąpienia pierwotnej lub nawrotowej choroby.

Podkreślając potrzebę dalszych badań, naukowcy mają nadzieję, że ich obserwacja zachęci coraz więcej chirurgów plastycznych do stosowania techniki użycia własnego tłuszczu pacjenta, aby zapewnić możliwie najlepsze wyniki korekcji i rekonstrukcji piersi.

Operacje plastyczne metodą przeszczepu własnego tłuszczu wykonują między innymi chirurdzy plastycy: dr n. med. Artur Śliwiński z kliniki AMC Medical Center ze Szczecina, dr Monika Jachna - Grzesiak z Kliniki Dr Grzesiak z Warszawy, dr hab. n. med. Andrzej Bieniek z Kliniki Bieniek z Wrocławia.

Źródło: medicalnewstoday.com

Polecane artykuły Zabiegi z wykorzystaniem własnych tkanek  Zabiegi z użyciem komórek macierzystych  Która metoda chirurgii piersi jest najlepsza? Przeszczep autologiczny czy alloplastyczny zabieg rekonstrukcji piersi

REKLAMA

Poszukiwane informacje :: Zabiegi, Kwas hialuronowy powiększanie, wygładzenie zmarszczek, elektroliza usuwanie włosów, Endermologia zabieg antycellulitowy, Komórki macierzyste, Kriolipoliza, IPL LED fotoodmładzanie, laser IPL depilacja, Laser frakcyjny w terapii regeneracji skóry, Laserowe usuwanie tatuażu, Lipoliza iniekcyjna, Mezoterapia igłowa, Nadpotliwość leczenie, Osocze bogatopłytkowe PRP, Peelingi medyczne, Radiofrekwencja RF na twarz ciało, Skleroterapia leczenie żylaków, powiększanie Implanty piersi, Korekcja uszu, Lifting twarzy, lipoliza, liposukcja, plastyka piersi, sklep Estetyka.pl pielęgnacja kosmetyki, transfer tłuszczu, przeszczep tłuszczu, Przeszczep włosów, transplantacja włosów, wybielanie licówki zębów, dr opinie, ranking lekarzy, lekarz specjalista Szczecin, Klinika Warszawa, Klinika medycyna estetyczna Katowice, Chirurg Plastyczny Warszawa, Stomatologia estetyczna Pruszków, klinika Łódź, Wyszukaj zabieg medycyny estetycznej, filtruj Jelenia Góra, Gdańsk, Gdynia, Sopot, kliniki medycyny estetycznej, Wyszukiwarka zabiegów, artykuły kliniki chirurgii plastycznej, operacje plastyczne Wrocław, chirurg plastyczny Kraków, nowości chirurgia plastyczna ::