Wypadanie włosów

Problem ze skórą głowy może być wynikiem różnych czynników, urazu lub stresu, zaburzeń hormonalnych, nadmiernym odchudzaniem, skutkiem ubocznym leczenia niektórych chorób, mieć podłoże genetyczne.

W przypadku kiedy mamy do czynienia z nadmiernym wypadaniem włosów, przed przystąpieniem do terapii należy przejść badania, które pozwolą ustalić przyczynę łysienia/wypadania włosów i zbadać stan włosa i skóry głowy (scalp). Nauka, która specjalizuje sie w diagnostyce oraz leczy skutki łysienia, nadmiernego wypadania włosów oraz innych patologicznych zmian skóry głowy nazywa się Trychologią. Badanie trychologiczne, w niektórych przypadkach uzupełnia się konsultacją z dermatologiem, laryngologiem. Problem ze skórą głowy może być wynikiem różnych czynników, w tym urazu lub stresu, zaburzeń hormonalnych, nadmiernym odchudzanie, skutkiem ubocznym leczenia niektórych chorób, stosowania leków lub mieć podłoże genetyczne.

Po ustaleniu przyczyny można rozpocząć skuteczną terapię przeciw wypadaniu włosów (leczenie ogólne, miejscowe) lub zagęścić / przeszczepić włosy.

Aktualnie medycyna estetyczna oferuje kuracje wspomagające odrastanie włosów, wydłużenie cyklu życia włosa oraz zwiększa gęstość i grubość włosów. Inną praktyką wizualnego zagęszczenia włosów jest zabieg mikropigmentacji włosów (innaczej tatuaż medyczny). Jest zabiegiem niechirurgicznym, polega na wprowadzaniu w skórę głowy naturalne pigmenty, które zmieszane z naturalnymi włosami sprawiają wrażenie głowy pełnej włosów, nadając młody, atrakcyjny wygląd. Ten zabieg – dotychczas znany tylko gwiazdom i celebrytom – dzięki Skalp™ dostępny jest dla każdego.

Sposoby, które wymieniliśmy poniżej są to zabiegi chirurgicznego i niechirurgicznego leczenia wypadania włosów, których zaletą jest wysoka skuteczność.

Terapia falami uderzeniowymi

zogniskowana terapia zimnem