Zabiegi dla cery trądzikowej

Trądzik jest najczęściej występującą chorobą skóry. Dotyka osób w różnym wieku zarówno młodzież, jak i dorosłych. Jest chorobą przewlekłą, w której zaburzona zostaje naturalna praca gruczołów włosowo-łojowych. Przyczyną powstawania trądziku może być: niewłaściwa dieta, stres, zaburzenia hormonalne, podłoże genetyczne, niedobory w organizmie oraz wiele innych. Leczenie tego schorzenia jest wymagające, dlatego warto udać się do specjalisty, który dobierze odpowiednie zabiegi do twojego problemu.

Leczenie trądziku światłem LED

Terapia światłem LED sprawdza się idealnie w leczeniu niedoskonałości skóry, dlatego jest skuteczna w walce z trądzikiem. Zabieg jest bezbolesny i polega na naświetlaniu określonych obszarów twarzy. Lampy emitują promieniowanie elektromagnetyczne w postaci światła o różnych kolorach, które odpowiadają falom o określonej długości. Rodzaje światła dopasowuje się do określonych problemów naszej skóry.

• Światło niebieskie — posiada właściwości antybakteryjne i przeciwzapalne. Leczy zmiany trądzikowe na naszej skórze, niszcząc bakterie beztlenową Propionibacterium acnes, która jest odpowiedzialna za jego powstawanie. Niebieskie światło jest jednym z najlepszych dostępnych obecnie metod leczenia trądziku, ponieważ działa szybko, nie posiada skutków ubocznych i nie narusza tkanek skóry.
  • Światło czerwone – wnika głęboko w tkanki skóry i stymuluje produkcję kolagenu oraz elastyny. Poprawia koloryt i jędrność skóry, nadaje nawilżenie i przywraca blask. Pobudza krążenie krwi, przyspiesza procesy gojenia się, a także zmniejsza stany zapalne.
  • Światło fioletowe – jest to połączenie działań światła czerwonego oraz niebieskiego. Idealnie sprawdza się w przypadku leczenia trądziku oraz łagodzenia blizn, które po nim pozostaną. Zalety terapii:
    • bezbolesna,
    • dostępna dla każdej grupy wiekowej,
    • naturalna i bezinwazyjna,
    • nie posiada skutków ubocznych.

Przeciwskazania do zabiegu światłem LED:

• Uczulenie na światło;
  • Ciąża oraz okres karmienia piersią;
  • Nowotwór;
  • Padaczka;
  • Ostre zapalenia skóry.

Podsumowanie:

Naturalne działania światła LED są bezpieczną metodą leczenia trądziku. Poprawę cery widać w większości przypadkach. Światła nie wykorzystują żadnych środków farmakologicznych i chemicznych. Przeprowadzane zabiegi nie są bolesne i trwają od 20-60 minut.

Kuracje trądziku peelingiem medycznym

Peelingi medyczne mają silne działania przeciwzapalne, przeciwbakteryjne i złuszczające. Do leczenia trądziku stosuje się najczęściej peelingi z kwasu migdałowego oraz salicylowego.

• Kwas migdałowy — pomaga załagodzić problemy, z którymi spotykają się osoby posiadające cerę trądzikową. Działa antybakteryjnie, nawilżająco, złuszczająco oraz wygładzająco. Idealnie sprawdzi się na trądzik różowaty, grudkowaty oraz do wrażliwej cery. Przeciwwskazania:
    • Uczulenie na migdały i orzechy
    • Alergie skórne
    • Liczne znamiona
    • Bardzo ciężkie postacie trądziku
    • Choroby autoimmunologiczne
  • Kwas salicylowy – oczyszcza zaskórniki, redukuje wydzielanie sebum i działa przeciwbakteryjnie. Idealnie sprawdzi się na zaskórniki oraz na każdą postać trądziku zapalnego i niezapalnego. Przeciwwskazania:
    • Nadwrażliwość na salicylany
    • Czynna choroba wrzodowa
    • Astma aspirynowa
    • Wrodzone i nabyte skazy krwotoczne
    • Niedobór dehydrogenazy

Pielęgnacja skóry trądzikowej w domu

Właściwie dobrana terapia przez specjalistę zapewnia długotrwałe i skuteczne efekty w leczeniu trądziku. Należy jednak pamiętać, że nasze codzienne nawyki żywieniowe i pielęgnacyjne mają bardzo istotny wpływ na proces leczenia tej choroby skóry.
Dbając o trądzik w domu, warto stosować rozsądną dietę, która wyklucza ostre przyprawy oraz wysoko przetworzoną żywność. Ważne również jest dobranie odpowiednich kosmetyków do codziennej pielęgnacji. Dobrze oczyszczona skóra kosmetykami z dobrym składem przyspiesza gojenie się ran i działa łagodząco na naszą skórę. Dbanie o cerę trądzikową w domu to podstawa przy leczeniu, ponieważ nawet najlepsze zabiegi nie pomogą, jeśli pacjent zaniedba domowe obowiązki pielęgnacyjne.

5 najlepszych zabiegów na odmłodzenie dłoni w gabinecie medycyny estetycznej

Sklejanie żylaków metodą VenaSeal