Osocze bogatopłytkowe PRP

Osocza bogatopłytkowe (Plateled Rich Plasma) terapia rewitalizująca, znana również jako Regeneris lub “lifting wampirzy” działa na zasadzie wstrzyknięcia własnej krwi, naturalne właściwości lecznicze mogą spowolnić, a nawet odwrócić proces starzenia.

Autogenne osocze bogatopłytkowe PRP to koncentrat autologicznych płytek krwi, które zagęszczone po wirowaniu, pękają i wydzielają cytokiny stymulując procesy naprawcze skóry.

Proces otrzymywania płytek krwi. Płytki krwi uzyskuje się z krwi własnej pacjentki, w wyniku odwirowana i wyizolowania pełnej krwi. Po uzyskaniu osocza dodaje się aktywator i ostrzykuje metodą mezoterapii igłowej, ręce, twarz, szyję, dekolt i skórę głowy. Do przygotowania żelu bogatopłytkowego służy jednorazowy zestaw do izolacji płytek krwi.

Obecnie na rynku jest wiele Komputerowych Separatorów Komórkowych, na polskim rynku najczęściej spotkamy się z systemem Angel, czyli specjalną wirówką do uzyskania wysoko skoncentrowanego osocza bogatopłytkowego PRP.

Zastosowanie do zabiegów leczniczych, prewencyjnych i przeciwstarzeniowych. Osocze bogatopłytkowe wstrzyknięte w formie roztworu w skórę wywołuje migrację komórek macierzystych oraz zwiększa produkcję kolagenu. Czynniki wzrostu zawarte w osoczu bogatopłytkowym silnie pobudzają komórki starzejącej się skóry do odbudowy, biorą udział w złożonych mechanizmach naprawy i regeneracji uszkodzonych i słabych komórek skóry.

Rezultat po zabiegu osoczem bogatopłytkowym. Cera staje się bardziej promienna, witalna i wygładzona, poprawia się elastyczność skóry. Efekty widoczne po około miesiącu.

Zastosowanie PRP w medycynie estetycznej:

• rewitalizacja skóry twarzy
  • wypełnianie zmarszczek
  • usuwanie cieni pod oczami
  • wyrównanie kolorytu skóry (usuwanie przebarwień)
  • poprawa elastyczności, napięcia i gęstości skóry
  • przyspieszenie procesów gojenia po zabiegach medycyny estetycznej
  • łysienie typu męskiego i żeńskiego
  • blizny potrądzikowe i inne
  • rozstępy

Efekty niepożadane. Do skutków uboczne związanych z podaniem osocza bogatopłytkowego, należą: bezpośrednio po zabiegu, można spodziewać się zasinienia, obrzęku i zaczerwienienia w miejscu wstrzyknięcia. Może także wystąpić tkliwość na ból w miejscu wstrzyknięcia, objawy zanikają do kilku dni po zabiegu.

Zalecenie po zabiegu. Po terapii PRP należy zastosować się do zaleceń lekarza, które mogą obejmować:
– stosowania środków przeciwbólowych w leczeniu bólu,
– zastosowanie zimnych okładów w leczeniu obrzęku.

Przeciwwskazania do podania PRP: zespół wątrobowo-nerkowy, pacjenci HIV pozytywni, immunosupresja, zaburzenia psychiczne, zespół Ehlersa-Danlosa, twardzina lub choroby naczyniowe, alergia na nukleotydy, zakażenie, wirusowe, choroby krwi, terapia antykoagulantami, nowotwory, ciąża, laktacja.

Podsumowanie. Terapia PRP to nowa, rewolucyjna metoda, która jest bezpieczna i alternatywna dla zabiegów z zastosowaniem toksyny botulinowej i wypełniaczy skórnych. Osocze bogatopłytkowe to swoisty eliksir młodości, działa na zasadzie stymulowania własnego systemu regeneracji skóry, całkowicie bezpieczny i tolerowany przez alergików. Stosowany z powodzeniem w innych dziedzinach medycyny. Leczenie osoczem bogatopłytkowym otrzymało akceptację FDA (Food and Drug Administration).

Menopauza

Uszy