Rodzaje operacji piersi

2. Zmniejszeniu objętości biustu
  3. Korekcja asymetrii
  4. Podniesienie piersi

Usługi medycyny estetycznej proponują różne zabiegi mające na celu poprawę wyglądu i kształtu piersi. Wszystko zależy od oczekiwań i problemu z jakim zmaga się pacjentka. Jednak w większości przypadków kobiety decydują się na operacyjną korekcję biustu. Chirurgia plastyczna głownie wykonuje zabiegi polegające na:

Zwiększeniu objętości biustu

Jest to najbardziej popularna operacja plastyczna na świecie. Zwiększenie objętości biustu polega na wszczepieniu implantu pod tkankę gruczołową lub mięsień piersiowy. Operacja trwa ok. 15-2 godzin, a pobyt w szpitalu 3 doby. Reakcje alergiczne na wszczepione ciało obce występują niezwykle rzadko. Szczegóły dotyczące operacji znajdują się w artykule implanty piersi.

Zmniejszeniu objętości biustu

Jest to najtrudniejszy zabieg dotyczący plastyki piersi. Zmniejszenie biustu polega na usunięci części tkanek gruczołu piersiowego i skóry. Wskazaniem medycznym do wykonania zabiegu jest zbyt duży rozmiar biustu, który powoduje u pacjentki ból kręgosłupa lub stanowi przyczynę deformacji. Biust zmniejsza się zazwyczaj o kilka rozmiarów a pacjentka traci możliwość karmienia piersią. Uzyskanie satysfakcjonującego kształtu i rozmiaru zajmuje chirurgowi ok. 4 godzin i wymaga kilkudniowej hospitalizacji.

Korekcja asymetrii

Asymetria biustu związana jest z wadą wrodzoną lub powstaje po zakończeniu karmienia piersią. Chirurgiczna korekcja asymetrii polega na zwiększeniu lub zmniejszeniu jednej piersi, co pozwala na wyrównanie objętości biust tak, aby był on symetryczny. Zabieg jest polecany kobietom, u których asymetria między jedną a drugą piersią jest znaczna. Operacja trwa ok. 2-3 godzin i wymaga pobytu w szpitalu.

Podniesienie piersi

Operacja podniesienia biustu wykonywana jest zazwyczaj u kobiet, których piersi obwisły w skutek znacznej utraty masy ciała lub po przebytej ciąży i karmieniu piersią. Zabieg ten polega na usunięciu nadmiaru skóry i zszyciu tkanki w taki sposób, aby podnieść biust. Operacja ma na celu wymodelowanie i poprawienie kształtu piersi. Zabieg trwa ok. 2-3 godzin i wymaga dwudniowej hospitalizacji.

Wyciąganie wciągniętych brodawek

Przyczyną wciągniętych brodawek sutkowych są zbyt krótkie przewody mlekowe. Zabieg przeprowadza się u kobiet, które nie potrafią zaakceptować wyglądu swoich piersi, co często negatywnie wpływa na ich sferę psychiczną. Operacja wykonywana jest w znieczuleniu miejscowym, a pacjentka może tego samego dnia opuścić szpital. Do negatywnych aspektów można zaliczyć mniejszą tkliwość piersi oraz ryzyko uniemożliwienia karmienia piersią.

Alternatywne metody

Zabieg chirurgiczny nie jest jedyną metoda na poprawę wyglądu kobiecych piersi. Medycyna estetyczna proponuje również inne, małoinwazyjne metody korekcji biustu, do których należą:

Lipofiling, czyli lipomodeling piersi

Zabieg polega na pobraniu tkanki tłuszczowej od pacjentki z miejsca, w którym jest jej za dużo np. z bioder, brzucha czy pośladków. Pobrana tkanka jest najpierw oczyszczona z wody i obumarłych komórek, a następnie zostaje wszczepiona przy użyciu cienkich kaniuli do piersi. Pobranie tkanki tłuszczowej od pacjentki minimalizuje ryzyko wystąpienia reakcji alergicznych. Cały zabieg wykonywany jest w jednym dniu. Efektem zabiegu są powiększone, jędrne o naturalnym wyglądzie piersi.

Czasowe zwiększenie biustu

Kobietom, które chcą powiększyć biust o 1-2 rozmiary lub skorygować niewielką asymetrię medycyna estetyczna proponuje innowacyjną metodę czasowego powiększenia biustu. Zabieg ten polega na wstrzyknięciu przez kaniulę gęstego żelu zawierające stabilizowany kwas hialuronowy. Przeprowadzany jest w znieczuleniu miejscowym, co czyni go małoinwazyjny. Zabieg trwa ok.40 min a pacjentka nawet następnego dnia może wrócić do swoich obowiązków. Efekty utrzymują się przez 18 do 30 miesięcy, wszystko zależy od cech indywidualnych. Możliwe jest również uzupełnienie ilości żelu w miejscu ubytków lub zwiększenie objętości piersi na życzenie pacjentki.

Zapraszamy do poprzedniego artykułu

Piersi i klatka piersiowa