Mezoterapia igłowa skóry głowy

Ostrzyknięcie skóry głowy stymuluje wzrost mieszków włosowych, mezoterapia stosowana w profilaktyce łysienia, przywrócenia prawidłowego mikrokrążenia skóry głowy, poprawia grubość włosów.

Mezoterapię stosuje się przy objawach:

• osłabienia włosów (przy włosach matowych, wypadających oraz łamliwych),
  • w przypadku łysienia (najlepiej terapię rozpocząć zanim mieszki włosowe wejdą w fazę całkowitej atrofii),
  • w profilaktyce (przeciwdziałanie utracie włosów).

Zabieg polega na wstrzykiwaniu mikroskopijnych ilości substancji leczniczych manualnie bezpośrednio do skóry za pomocą mikronakłuć śródskórnych, przy użyciu odpowiedniej grubości igły i strzykawki lub przy pomocy specjalnych multiiniektorów, pozwalających na jednoczesne podawanie substancji w 3 lub 5 miejsc, albo za pomocą specjalnego pistoletu do mezoterapii.

Używanie pistoletu sterowanego elektronicznie daje większą dokładność w zakresie głębokości wstrzyknięć oraz objętości podawanych substancji, minimalizuje odczucie bólu i skraca czas zabiegu.

W mezoterapii wykorzystuje się często koktaile witamin, minerałów, peptydy, aminokwasy lub komórki macierzyste, osocze bogatopłytkowe, środki farmakologiczne np. Minoksydyl, Finasteryd. W zależności od problemu indywidualnie dobiera się odpowiedni preparat.

Przy użyciu specjalistycznego koktajlu odżywczego, skóra głowy dostaje zastrzyk witamin, które mogą poprawić krążenie krwi w tym obszarze. Lepsze krążenie odżywia mieszki włosowe, co może wpłynąć na ponowny wzrost włosów.

Wskazania do mezoterapii:

• poprawa kondycji włosów i zabieg uzupełniajacy w leczeniu wypadania włosów (iniekcje związków aktywnych sprzyjają regeneracji włosów, hamując proces wypadania, powodują odrastanie);
  • odmładzanie skóry (iniekcje śródskórne lub podskórne aktywnych substancji stymulują metabolizm komórek, zwiększają produkcję kolagenu i elastyny, w wyniku czego skóra sprawia wrażenie młodszej, dobrze odżywionej, napiętej wypoczętej);
  • leczenie cellulitu (iniekcje preparatów oddziałujących na poprawę mikrokrążenia w tkance podskórnej oraz zwiększających metabolizm komórek tłuszczowych prowadzą do ujędrnienia skóry oraz redukcji efektu „skórki pomarańczowej”);
  • leczenie rozstępów skóry i przyrosłych blizn.

Przeciwwskazania do mezoterapii: bezwzględne: ciąża, okres karmienia, wywiad alergiczny, miejscowe stany zapalne skóry (infekcje wirusowe i bakteryjne); względne: przyjmowanie preparatów przeciwzakrzepowych, niesterydowych leków przeciwzapalnych, choroby ogólnoustrojowe (metaboliczne, nowotworowe).

Skutki niepożądane mezoterapii skóry głowy:

• wieloogniskowe ropnie skóry głowy z martwicą tkanki tłuszczowej podskórnej,
  • zaczerwienienie, zasinienie, pieczenie, ból tymczasowy lub świąd i obrzęk w miejscu wstrzyknięcia, które mogą trwać od kilku dni do tygodnia,
  • reakcja alergiczna.

Innym zabiegiem poprawiającym ukrwienie i stymulację wzrostu włosów jest mikronakłuwanie.

Oko i komórki macierzyste w terapii okulistycznej.

PEELING KAWITACYJNY W DOMOWYCH WARUNKACH – SPOSÓB NA PIĘKNĄ CERĘ