Laser / IPL depilacja

Fotodepilacja polega na zniszczeniu cebulki włosa przy pomocy wiązki światła emitowanej przez głowicę urządzenia. Skuteczność i wybór depilacji laserowej czy IPL zależy od wielkości obszaru oraz koloru skóry i rodzaju włosa.

Przyczyn nadmiernego owłosienia może być bardzo wiele, u kobiet z objawami hirsutyzmu, nadmierne owłosienie, może być manifestacją chorób takich jak np. zespół policystycznych jajników (PCOS) lub związaną z chorobą tarczycy i zaburzeniami funkcji nadnerczy. Aby zabiegi były bardziej efektywne, należy leczenie rozpocząć od rozpoznania przyczyny.

Dla dużej grupy osób, poddających się laserowej depilacji, są powody estetyczne i wygoda.

Przed zabiegiem. Podczas konsultacji określ swoje oczekiwania, lekarz poinformuje Cię, jaką metodę warto zastosować i w jakim stopniu można osiągnąć oczekiwane rezultaty.

Procedura. Podczas zabiegów należy nosić okulary ochronne, aby chronić oczy przed światłem generowanym przez urządzenia dla wszystkich laserów i urządzeń IPL, nie jest wymagane w przypadku osób korzystających z systemów LHE.

Odczucia w trakcie zabiegu są różne od mrowienie do uczucia kłucia w trakcie leczenia. Dyskomfort zależy od indywidualnego progu bólu i typu urządzenia. Przed zabiegiem można zastosować znieczulenie miejscowe, niektóre urządzenia posiadają system chłodzenia.

Na początku terapii usuwania włosów, dla uzyskania optymalnych efektów, zaleca się kilka zabiegów, ze względu na naturalne właściwości cyklu wzrostu włosów. To dlatego, że każdy mieszek włosowy przechodzi cykl wzrostu włosa i spoczynku (włos martwy), najbardziej skutecznie leczyć światłem w początkowej fazie wzrostu włosa.
W depilacji laserowej istotnym czynnikiem decydującym o powodzeniu terapii jest kolor włosa (metoda skuteczniejsza w przypadku włosów ciemniejszych).

Procedura ta może trwać od 10 minut do godziny, w zależności od wielkości leczonego obszaru. Zabiegi w przybliżeniu można powtarzać w odstępach miesięcznych. Po 2 – 7 zabiegach, pacjent zauważy efekty jak: ubytek włosów, zmiana grubości włosa, wolniejszy wzrost włosa.

Jakie są potencjalne powikłania terapii laserowej usuwania włosów i IPL? Działania niepożądane po laserze lub IPL w zabiegu usuwania włosów, różnią się w zależności od rodzaju skóry i typu urządzenia zastosowanego do zabiegu. Bezpośrednio po zabiegu, można zauważyć obrzęk, skóra może być bardziej zaróżowiona i trochę obolała, reakcja zwykle znika po 1-2 dni.

Jeśli pigment skóry pochłania dużo energii laserowej, pigment może zostać uszkodzony pozostawiając blade miejsca na skórze, co także zniknie z czasem. Dlatego idealnymi kandydatami do laserowej terapii usuwania włosów są osoby z jasną karnacją i ciemnymi włosami (ciemne włosy wchłaniają dużo energii lasera i równocześnie jasna skóra pochłania mało energii w obrębie cebulki włosa).

Zalecenia po zabiegu laserem / IPL usuwania włosów. Ważne, aby stosować się do zaleceń lekarza. Lekarz może zalecić: stosowanie kremu antyseptycznego, nie narażać miejsc po naświetlaniu na słońce lub stosować kremy z filtrem o wysokim współczynniku, skontaktować się z lekarzem w przypadku przewlekłego bólu lub pigmentowych zmian w leczonym obszarze.

Przeciwwskazania do zabiegu laserowego usuwania włosów i IPL: nadwrażliwość na światło wywołane przyjmowaniem leków oraz stosowanie doustnych retinoidów w ciągu 12 miesięcy poprzedzających zabieg, ciąża, świeża opalenizna, zaburzenia krzepnięcia krwi lub przyjmowanie preparatów przeciwzakrzepowych, choroby tkanki łącznej lub skłonność do tworzenia się keloidów/blizn hipertroficznych, obecność przewlekłych oraz niedawno przebytych infekcji skórnych w miejscu zabiegu, uszkodzenie skóry w miejscu zabiegu.

Podsumowanie. Pacjenci posiadają zróżnicowane oczekiwania odnośnie wyników terapii. Permanentna utrata owłosienia nie u każdego pacjenta jest możliwa do osiągnięcia. Na efekt terapii składa się wiele czynników. W planowaniu terapii i realnych wyników jakie można uzyskać należy brać pod uwagę takie czynniki jak: kolor, grubość i gęstość włosa, fototyp skóry pacjenta, stan skóry, okolica ciała poddawana zabiegowi, ewentualne zaburzenia hormonalne, płeć pacjenta, wiek pacjenta. Zakres uzyskanych rezultatów można przedstawić jako: zmniejszenie liczby włosów, zmniejszenie grubości włosa, spowolnienie odrostu, poprawa wyglądu skóry.

Profilaktyka przebarwień na skórze.

Rodzaje operacji piersi