Implanty twarzy (policzki, broda)

Implanty twarzy takie jak policzki lub broda wykorzystuje się, aby skorygować wady (cofniętą brodę, zapadnięte policzki). Implanty twarzy służą do rekonstrukcji, powiększania lub nadania odpowiednich proporcji.

Co to są implanty twarzy?
Implanty twarzy zbudowane są z materiałów biokompatybilnych dobrze tolerowanych przez organizm człowieka, zgodnych z tkanką ludzką, mających na celu powiększenie lub uwypuklenie fizycznej struktury twarzy.

Skonsultuj dokładny typ i rozmiar implantów twarzy najlepiej pasujący Twoim wymaganiom.

Chirurgia plastyczna za pomocą implantów twarzy pomoże skorygować problem:

• małej lub cofniętej brody
  • zapadniętych policzków
  • niedorozwój żuchwy
  • niesymetryczny owal twarzy.

Implant brody. Implant brody może zwiększyć rozmiar i projekcję brody, która nie jest proporcjonalna do czoła i środkowej części twarzy. Implant może być wszczepiony dwoma sposobami dostępem wewnątrz ust lub wykonując cięcie w fałdzie pod brodą.

Implant żuchwy. Implanty żuchwy zwiększą szerokość dolnej części twarzy i korygują niedorozwój żuchwy.
W przypadkach zbyt wąskiej twarzy a szczególnie niewykształconego owalu, wystarczy zabieg poszerzenia żuchwy po obu jej stronach. Do tego celu służą implanty linii żuchwy. Po operacji twarz, która przed zabiegiem była zbyt wąska ma proporcjonalny kontur twarzy.

Implant policzków. Implanty powiększą kości policzkowe, lub skorygują objętość zapadniętych policzków.

Zabieg implantacji może obejmować następujące etapy:

Znieczulenie.
Znieczulenie obejmuje sedację dożylną i/lub ogólną narkozę. Lekarz zaleci najlepszy wybór.

Implanty policzków.
Implanty policzkowe są najczęściej wprowadzane przez nacięcie wewnątrz górnej wargi. Gdy wykonywane są wraz z innymi procedurami, alternatywne nacięcia mogą być zalecane, w tym umieszczenie przez nacięcie wewnątrz dolnej powieki lub w linii włosów. Formuje się kieszonkę i wkłada implant.

Implant brody.
Dla implantu brody, nacięcie może być wykonane w jamie ustnej na linii dziąseł. Nacięcie tuż pod brodą jest alternatywą.

Implanty żuchwy.
Implanty żuchwy są na ogół wprowadzane przez nacięcia wewnątrz jamy ustnej, wzdłuż podbródka na linii wewnętrznych policzków i dziąseł. Po operacji z implantem opuchlizna jest łagodna. Większa opuchlizna pojawia się 24-48 po zabiegu.

Zszycie nacięć.
Nacięcie po umieszczeniu implantu zszywa się i zakłada opatrunek. Szwy zdejmowane są średnio w ciągu jednego do dwóch tygodni, w przypadku nacięć po wewnętrznej stronie korzysta się z wchłanialnych nici, które ulegają rozpuszczeniu do dwóch tygodniach po zabiegu.

Rezultat. Rezultat chirurgii plastycznej implantami twarzy jest widoczny prawie natychmiast, jednak dla całkowitego efektu trzeba poczekać od kilku tygodni do kilku miesięcy.

Zalecenia po operacji. Na początku ograniczyć wysiłek fizyczny i przestrzegać odpowiedniej diety.

Ryzyko i potencjalne powikłania zabiegu implantacji występują bardzo rzadko, może obejmować:

• niekorzystne blizny
  • krwawienie
  • zakażenie
  • słabe gojące się nacięcia
  • ryzyko znieczulenia
  • zmiana czucia
  • uszkodzenie głębszych struktur – takich jak nerwy, naczynia krwionośne, mięśnie-może wystąpić i może być tymczasowe lub stałe
  • alergia na taśmy, nici chirurgiczne i kleje skórne, preparaty do stosowania miejscowego
  • przesunięcie implantów
  • nieprawidłowości owalu twarzy
  • obrzęk, zasinienie i nadwrażliwość
  • stwardnienie wokół implantu
  • ból przewlekły

Przygotowanie do operacji plastycznej implantów twarzy. Najlepszymi kandydatami do operacji są osoby w dobrym stanie fizycznym, nie palące, stabilne psychicznie, mający realistyczne oczekiwania do rezultatu zabiegu.

Przeciwwskazaniami do zabiegu są: skazy naczyniowe i zaburzenia krzepliwości, nieuregulowane nadciśnienie tętnicze, nieuregulowana cukrzyca, infekcja ropna skóry i śluzówek, choroby serca.

Korygowanie konturów twarzy możemy uzyskać za pomocą umieszczenia tradycyjnych implantów silikonowych, ale także biokompatybilnych implantów twardniejących, identycznych z ludzką kością bez konieczności wykonywania zabiegu chirurgicznego. W niektórych przypadkach alternatywą jest przeszczep własnego tłuszczu.

Jakie są najczęstsze problemy skórne i jak sobie z nimi radzić?

Żylaki