Chirurgiczne leczenie ginekomastii w grupie kulturystów i sportowców.

Z uwagi na kilka unikalnych cech pacjenta, operacja zmniejszenia piersi osiąga dobre wyniki estetyczne w grupie kulturystów z ginekomastią. Kluczowe cechy pacjenta i roli przyczynowej sterydów anabolicznych i suplementów hormonu.

Z uwagi na kilka unikalnych cech pacjenta, operacja zmniejszenia piersi osiąga dobre wyniki estetyczne w grupie kulturystów z ginekomastią – powiększenia męskich piersi, według raportu w lutowym numerze Plastic and Reconstructive Surgery®, oficjalnego czasopisma medycznego Amerykańskiego Towarzystwa Chirurgów Plastycznych (ASPS).

Amerykański chirurg należący do stowarzyszenia ASAPS, dr Blau wykonał operacje zmniejszenia ginekomastii u prawie 1600 kulturystów i sportowców z tzw “masywną budową ciała.”Nowy raport koncentruje się na 1073 takich pacjentów, obserwowanych przez jeden do pięciu lat po zabiegu.

Kluczowe cechy pacjenta i roli przyczynowej sterydów anabolicznych i suplementów hormonu. Raport dotyczy grupy mężczyzn w wieku od 18 do 51 lat; gdzie 15 procent stanowili kulturyści. Wszyscy byli wolni od chorób hormonalnych lub innych, które mogą powodować ginekomastię. W niektórych przypadkach, ginekomastia rozwinęła się w okresie dojrzewania – zwykle przejściowy objaw – ostatecznie utrwalił się u pacjenta, przy zażywaniu sterydów lub suplementów zawierających hormony.

Z kilku powodów, chirurgia ginekomastii u kulturystów wymaga innego podejścia, uważa dr Blau. W przeciwieństwie do innych grup pacjentów z ginekomastią, którzy mają tendencję do nadwagi lub otyłości, kulturyści zwykle nie potrzebują usunięcia nadmiaru tłuszczu i skóry.

Jednak należy zwrócić szczególną uwagę, aby zapobiec krwawieniu i powstawaniu blizn. Ryzyko krwawienia jest większe ze względu na zwiększony przepływ krwi w wysoko rozwiniętych mięśniach klatki piersiowej. Sterydy i suplementy w tym shake proteinowe, witaminy i olej z ryb może również zwiększyć ryzyko krwawienia.

Nacisk na całkowite usunięcie tkanki gruczołowej piersi. Kulturyści są “perfekcjonistami w odniesieniu do budowy i estetyki ciała, stąd ich poziom oczekiwań jest wyższy”, wg dr Blau. W tym celu wykonuje się jedno nacięcie zmniejszanej piersi, w dolnej części otoczki otaczającej brodawkę. Technika chirurgiczna, jest uzupełniona całkowitym usunięciem wszystkich tkanek gruczołu piersi.

Raport patologii dotyczący gruczołu piersiowego u mężczyzn zwykle wykazywał nadmierny rozwój (przerost) w tkance gruczołowej piersi, a u kilku pacjentów przypadki komórek przedrakowych.

Po operacji zmniejszenia piersi u mężczyzn, zdecydowana większość pacjentów nadal sięga po sterydy anaboliczne. Ponieważ gruczoł całkowicie jest usunięty, wg chirurga nie ma powodów do obawy remisji ginekomastii.

Powikłania są rzadkie i na ogół niewielkie. Mogą wystąpić krwiaki, ból, obrzęk i zasinienie. Dla zminimalizowania skutków ubocznych pacjent powinien przestrzegać zaleceń lekarza tj. zaprzestać stosowanie sterydów i suplementów przed operacją, jak i wprowadzać stopniowo po operacji aktywność fizyczną.

Chirurdzy plastyczni obserwują wzrost zainteresowania operacyjnym leczeniem ginekomastii wśród kulturystów i sportowców z problemem przerostu gruczołu piersiowego. Zmniejszenie męskich piersi może poprawić estetykę klatki piersiowej i jakość życia pacjentów. Chirurdzy plastyczni stale szukają i doskonalą obecne techniki chirurgiczne, dążąc do stworzenia najbezpieczniejszej i najbardziej skutecznej metody leczenia.

Nadpotliwość leczenie (Hiperhydroza)

Kto może wstrzykiwać Botoks? Czy akredytacja ma znaczenie?