Botox w medycynie estetycznej

Raport FDA wskazuje, że stosowanie botuliny w medycynie estetycznej jest bezpieczne.

Wszyscy wiemy, że Botox® może pomóc pozbyć się kurzych łapek i zmarszczek oraz zmniejszyć problem z potliwością.

FDA opublikowało informacje dotyczące stosowania Botoxu w zabiegach medycyny estetycznej. Raport wskazuje, że stosowanie botuliny w medycynie estetycznej jest bezpieczne. Według Amerykańskiego Towarzystwa Chirurgii Estetycznej (ASAPS) i jej siostrzanej organizacji American Society of Plastic Surgeons (ASPS), Botox jest bardzo bezpieczny. Już ponad milion osób skorzystało z zabiegów estetycznych z wykorzystaniem toksyny botulinowej.

Rok po roku, Botox jest numer jeden wśród niechirurgicznych zabiegów kosmetycznych zarówno wśród mężczyzn i kobiet. Powikłania są rzadkie, najczęstsze działania niepożądane to siniaki i drętwienie w miejscu wstrzyknięcia, ból głowy, nudności i objawy grypopodobne. Swoje powodzenie w kosmetyce botoks zawdzięcza zdolności do usuwania zmarszczek.

Co decyduje o bezpieczeństwie i efektach wyboru zabiegu preparatem toksyny botulinowej?

Po pierwsze. ASAPS sugeruje, najlepszym specjalistą jest lekarz regularnie wykonujący zabiegi z botoksem, wykwalifikowany w operacjach plastycznych lub posiadający specjalizację z dermatologii. Nie można zapominać, że toksyna botulinowa jest lekiem, zatem wymaga, aby była stosowana przez lekarzy.

Po drugie. Zwracaj uwagę na niepokojące objawy po zabiegu. Chociaż poważne komplikacje z botoksu są bardzo rzadkie, nie należy bagatelizować symptomów ostrzegawczych m.in.: nasilenie lub nieoczekiwane trudności w połykaniu, niewyraźną mowę, trudności w oddychaniu lub osłabienie mięśni. Udaj się do lekarza, jeśli którykolwiek z tych objawów wystąpi. Niepożądane komplikacje mogą sią pojawić zarówno jeden dzień po zabiegu, jak również po kilku tygodniach od zabiegu.

Pamiętaj, zabiegi z Botox’em wymagają dokładnej znajomości anatomii twarzy. Ryzyko powikłań wzrasta, gdy botoks jest wykonywany przez niewykwalifikowane osoby. Tutaj możesz rozpocząć poszukiwania wykwalifikowanego lekarza.

Artykuł na podstawie raportu http://www.yourplasticsurgeryguide.com

Korekcja brody

Technologia prądu pulsującego na odmłodzenie skóry
Technologia prądu pulsującego na odmłodzenie skóry.