Korekcja uszu (Otoplastyka)

Plastyka uszu obejmuje m.in. zmniejszenie dużych uszy lub powiększenie bardzo małych, odbudowę wad małżowiny.

Co to jest Otoplastyka? Korekcja uszu (otoplastyka) może poprawić kształt, skorygować odstające uszy lub proporcje ucha. Otoplastyka może korygować wady wrodzone małżowiny ucha.
Plastyka uszu polega na nadaniu naturalnego kształtu, zachowując równowagę i proporcje uszu w stosunku do twarzy. Korekta nawet drobnych deformacji może mieć poważne korzyści w wyglądzie i poczuciu własnej wartości.

Korekta uszu obejmuje:

• zbyt duże uszy – rzadkie schorzenie zwane macrotia
  • wystające uszy występujące po jednej lub obu stronach w różnym stopniu – nie wiąże się z utratą słuchu
  • niezadowolenie z poprzedniej operacji ucha

Etapy operacji ucha.
Krok 1 – Znieczulenie
Do zabiegu chirurgicznego, pacjent może być znieczulony jedną z metod: miejscowo, dożylna sedacja lub znieczulenie ogólne.

Krok 2 – Nacięcie
Korekta odstających uszy wykorzystuje techniki chirurgiczne w celu ukształtowania nieistniejącej dotychczas grobelki, bądź pogłębienia już istniejącej, lecz zbyt płaskiego fałdu grobelki (wewnątrz małżowiny usznej) i zmniejszenia nadmiaru chrząstki muszli. Nacięcia są zwykle wykonane na tylnej powierzchni ucha. Gdy nacięcia są niezbędne w przedniej części ucha, są wykonane w fałdzie skóry. Wewnętrznie, wchłanialne szwy są zakładane do zabezpieczenia nowo ukształtowanej chrząstki.

Krok 3 – Zszycie nacięcia
Chirurg zakłada szwy w miejscu nacięć za małżowiną uszną i opatrunek zewnętrzny.

Krok 4 – Rezultat
Korekcja uszu daje blisko natychmiastowe rezultaty w przypadkach odstających uszy. Po plastyce uszu, blizny chirurgiczne ukryte są za uchem lub dobrze schowane w naturalnych fałdach ucha.

Bezpieczeństwo i ryzyko operacji ucha.
Po operacji mogą wystąpić efekty uboczne:

• krwawienie (krwiak)
  • zakrzepy
  • asymetria
  • zakażenie
  • słabe gojenie się ran
  • zmiana czucia
  • nieprawidłowości konturów skóry
  • obrzęk
  • ryzyko znieczulenia
  • niekorzystne blizny

Postępowanie po zabiegu. Lekarz może poinstruować jak dbać o uszy po operacji, zalecić leki w celu ułatwienia gojenia i zmniejszyć ryzyko infekcji.
W przypadku wystąpienia jakichkolwiek powikłań, powiadom o tym chirurga plastycznego, który ustali, czy jest potrzebne dodatkowe leczenie.
Pamiętaj! Zalecenia lekarza są kluczem do sukcesu operacji. Ważne jest, aby zachować szczególną ostrożność w czasie leczenia i chronić uszy przed urazem.

Sposób na masaż twarzy w domu: Kamień gua sha

edycyna estetyczna, dermatochirurgia i stomatologia a ciąża
Medycyna estetyczna, dermatochirurgia i stomatologia a ciąża.