Plastyka powiek (Blepharoplastyka)

Plastyka górnej lub dolnej powieki ma na celu przywrócić młodzieńczy wygląd poprzez redukcję opadającej powieki lub usunięcie worków tłuszczowych i ciemnych podkówek pod oczami.

Co to jest plastyka powiek? Plastyka powiek lub Blepharoplastyka, jest zabiegiem chirurgicznym poprawiającym wygląd powiek.

Operacja może być przeprowadzana na górnej lub dolnej powiece, lub jednocześnie na powiece dolnej i górnej. Zabieg może odmłodzić wygląd i/lub poprawić funkcjonalność powiek.

W szczególności, chirurgiczna korekta powiek skoryguje problem:

• luźnej lub zwiotczałej skóry, która tworzy fałd lub zakłóca naturalny kontur górnej powieki, czasem osłabia pole widzenia
  • nadmiar depozytów tłuszczowych
  • worki pod oczami
  • opadające powieki
  • nadmiar skóry powiek dolnych, który tworzy liczne zmarszczki

operacja-powiekPamiętaj, że powieki są częścią twarzy. Pojawienie się opadającej górnej powieki może być również spowodowane osłabieniem mięśnia czołowego głowy, co prowadzi do obniżenia wysokości brwi. Czasami opadające powieki są spowodowane niewydolnością mięśnia dźwigacza powieki.

Podczas konsultacji chirurg plastyczny oceni anatomię, dokładnie określi przyczyny opadających powiek, i jakie procedury mogą najlepiej usunąć defekt.

Etapy chirurgii plastycznej powiek.

Krok 1 – Znieczulenie.
Znieczulenie obejmuje sedację dożylną i/lub ogólną narkozę. Lekarz zaleci najlepszy wybór.

Krok 2 – Nacięcie.
Linie nacięć na powiekach będą dobrze ukryte w naturalnych fałdach powiek, aby blizny były niewidoczne.

Górna powieka może być skorygowany przez nacięcie w naturalnym zgięciu na powiece. Umożliwia to usuwanie lub odtworzenie prawidłowych proporcji depozytu tłuszczu, włókien mięśni, i usunięcie nadmiaru skóry.

Dolna powieka może być korygowana przez nacięcia, tuż poniżej dolnej linii rzęs. Za pomocą tego nacięcia, nadmiar skóry dolnej powieki jest usuwany. Nadmiar tłuszczu może zostać skorygowany lub usunięty.

Nacięcie na wewnętrznej stronie powieki dolnej przez spojówkę (Transconjunctival – wewnątrz dolnej powieki), jest alternatywną techniką w celu skorygowania powieki dolnej. Przy tej technice, można usunąć i skorygować nadmiar tkanki tłuszczowej, ale bez usuwania nadmiaru skóry. Zaletą techniki to brak widocznych blizn na powiece zewnętrznej, oraz to, że naturalny kształt powiek pozostaje nie zmieniony.

Krok 3 – Zszycie / zamknięcie nacięć
Nacięcia po liftingu zazwyczaj zamykane są przy użyciu: nici chirurgicznych niewchłanialnych, klei skórnych, taśm chirurgicznych.

Chirurg może sugerować zastosowanie lasera lub peeling chemiczny, aby zmniejszyć przebarwienia (zasinienie) dolnej powieki.

Krok 4 – Rezultat.
Rezultaty pojawi się stopniowo, po ustąpieniu obrzęku i zasinienia, zobaczysz gładką, lepiej naprężoną skórę powiek i okolic wokół powiek.

Ryzyko i potencjalne powikłania plastyki powiek obejmuje:

• ryzyko znieczulenia
  • obrzęk i zasinienie
  • krwawienie z linii nacięć
  • suchość oczu
  • wrażliwość na słońce lub inne jasne światło
  • stopień trudności zamykając oczy
  • ektropium, wywinięcie powieki na zewnątrz
  • zakażenie
  • tymczasowe lub nawet trwała zmiana wizji, bardzo rzadko ryzyko ślepoty
  • zmiany w czucia
  • przewlekły ból
  • słabe gojenie się ran
  • konieczność powtórzenia zabiegu
  • niekorzystne blizny

Przygotowanie do operacji plastycznej powiek. Najlepszymi kandydatami do operacji są osoby w dobrym stanie zdrowia i bez stanów chorobowych mających wpływ na zabieg, nie palące, stabilne psychicznie, mający realistyczne oczekiwania do rezultatu zabiegu, bez poważnych chorób oczu.

Zalecenia przed operacją, możesz zostać poproszony o rzucenie palenia, unikania aspiryny, leków przeciwzapalnych i innych, które mogą zwiększyć krwawienie.

Zalecenia po operacji. Na początku ograniczyć wysiłek fizyczny i unikać gwałtownych ruchów.

Przeciwwskazaniami do zabiegu są: nadczynność tarczycy, zaburzenia krzepliwości, nieuregulowane nadciśnienie tętnicze, nieuregulowana cukrzyca, infekcja ropna skóry i śluzówek.

Zdjęcie: Wikipedia.

Tatuaż

Test iGenesis i dieta przeciwstarzeniowa – klucz do młodości i rewolucja na polu anti – aging