Zmniejszenie piersi (Ginekomastia)

Operację usunięcia ginekomastii polega na usunięciu przerośniętych gruczołów piersiowych u mężczyzn.

Co to jest Ginekomastia?
Ginekomastia jest stanem klinicznym nadmiernie rozwiniętych lub powiększonych piersi u mężczyzn. Powiększenie gruczołu sutkowego u mężczyzny na skutek rozrostu tkanki gruczołowej, włóknistej i tłuszczowej, która może wystąpić w każdym wieku. Choroba ta może być wynikiem zmian hormonalnych dziedziczności, otyłości, albo stosowania niektórych leków.
Ginekomastia może powodować dyskomfort emocjonalny i obniżać pewność siebie.

Ginekomastia charakteryzuje się przez:

• zlokalizowany nadmiar tłuszczu
  • nadmierny rozwój tkanki gruczołowej
  • czasami nadmiar skóry piersi
  • gruczoł piersiowy ulega jednostronnemu lub obustronnemu powiększeniu

Co to jest operacja ginekomastii?
Chirurgiczna metoda leczenia ginekomastii polega na korekcji  i zmniejszeniu rozmiaru piersi, aby uzyskać prawidłowy wygląd klatki piersiowej.

W ciężkich przypadkach ginekomastii, waga nadmiaru tkanki piersi może powodować, że piersi zwisają i rozciągają otoczkę (ciemny odcień skóry wokół brodawki). W tych przypadkach położenie i wielkość otoczki może być chirurgicznie skorygowane i nadmiar skóry może także być zredukowany.
Chirurgia plastyczna, w celu skorygowania ginekomastii jest technicznie nazywana mammoplastyką pomniejszenia piersi.

Odpowiedni kandydaci do chirurgii Ginekomastii to:

• Mężczyźni, których stan nie może być korygowany za pomocą alternatywnych metod leczenia
  • Osoby zdrowe, które nie mają na chorób zagrażających życiu lub stanów chorobowych, które mogą negatywnie wpłynąć na gojenie
  • Osoby niepalące i nie stosujące anabolików
  • Mężczyźni z pozytywnym nastawieniem, których celem jest fizyczna poprawa objawów ginekomastii
  • Mężczyźni, którzy są fizycznie zdrowi, ze stosunkowo prawidłową wagą
  • Mężczyźni, którzy mają realistyczne oczekiwania
  • Mężczyźni, z ustabilizowanym rozwojem piersi

Młodzież może skorzystać z zabiegu, chociaż w przyszłości może być konieczny wtórny zabieg.

Kroki procedury chirurgii Ginekomastii.
Procedura obejmuje następujące etapy:

Znieczulenie
Sedacja dożylna i znieczulenie ogólne. Lekarz zaleci najlepszą opcję dla pacjenta.

Technika Liposukcji

ginekomastia-zmniejszenie-piersi-u-mężczyzn

W przypadkach, gdy ginekomastia jest przede wszystkim wynikiem nadmiaru tkanki tłuszczowej, można stosować metody liposukcji. Wymaga to wprowadzania kaniuli, cienkiej tulei, przez kilka mniejszych nacięć. Kaniula jest przemieszczana tam i z powrotem w kontrolowanym tempie, aby poluzować nadmiaru tłuszczu, który następnie jest usuwany z organizmu. Istnieją różne techniki liposukcji, które mogą być stosowane. Technika najbardziej odpowiednia w danym przypadku będzie określona przed zabiegiem.

Chirurgiczne wycięcie zmiany
ginekomasta-gdzie-leczyćW celu skorygowania ginekomastii, gdzie tkanki gruczołowe piersi, lub nadmiar skóry muszą zostać usunięte zalecane są chirurgiczne techniki wycięcia zmiany.

Nacięcie jest również konieczne, jeśli otoczka ma być zmniejszona lub brodawka przeniesiona do bardziej naturalnego męskiego wyglądu.

Dobór techniki zabiegu, wycięcia czy odsysania zależą od konkretnych warunków pacjenta i preferencji chirurga.

Połączenie technik liposukcji i cięć chirurgicznych.
W usuwaniu przerostu piersi u mężczyzn wykorzystywana jest metoda łączona: liposukcja i wycięcie chirurgiczne zmian.

Ryzyko i potencjalne powikłania operacji ginekomastii:

• reakcja alergiczna na taśmy, materiały do zszywania, kleje skórne, preparaty miejscowe
  • ryzyko znieczulenia
  • krwawienie (krwiak)
  • zakrzepy
  • asymetria piersi
  • zmiany wrażliwości lub czucia w piersiach może być tymczasowe lub stałe
  • uszkodzenie głębszych struktur – takich jak nerwy, naczynia krwionośne, mięśnie i płuca – może wystąpić i może być tymczasowe lub stałe
  • zakrzepica żył głębokich, powikłania kardiologiczne i płucne
  • martwica tkanki tłuszczowej
  • gromadzenie się płynu (seroma)
  • zakażenie
  • przewlekły ból
  • słabe gojenie się ran
  • konieczność reoperacji
  • niekorzystne blizny

Zalecenia przed operacją: rzucić palenie, unikanie aspiryny, leków przeciwzapalnych i innych, które mogą zwiększyć krwawienie.

Przeciwwskazania do wykonania zabiegu są m.in.: choroby układu krążenia, cukrzyca, choroby serca oraz zaburzenia krzepnięcia krwi.

Zalecenia po operacji. Na początku ograniczyć wysiłek fizyczny, unikać słońca i solarium.

Lifting twarzy (Rhytidektomia)

Medycyna estetyczna Olsztyn — komu może pomóc?